Crm szoftver és projekt szoftver fejlesztések: 2022 év
Lefejlesztettük a Crm szoftver és a Netiroda (online Crm szoftver) összekötését a megtörtént események szintjén.
Normál esetben a Crm progam és a Netiroda egy, közös adatbázist használnak és nincs szükség erre, azonban néha előfordulhat, hogy mindkét szoftver más adatbázist használ.
Ez a Crm fejlesztés letölti a Netiroda megtörtént eseményeit a Crm-be.
A Projekt szoftver állomány csatolásainak a kezelését átdolgoztuk: hatékonyabban lehet egérrel rávonszolni az állományokat a projekt felületére.
Crm szoftver és projekt szoftver fejlesztések: 2021 év
A Crm szoftver legfontosabb kereséseiben: a Kontakt személyre keresés, Telefonszámra keresés, Email címre keresés ablakokban egy új gomb található: “Ablakot bezár és Ugrás az ügyfélre”. Ha rákattintunk erre a gombra, egy kattintással rá tudunk ugrani a kijelölt ügyfél crm adatlapjára.
Hogy frissíthetjük újra az árakat a projekt szoftverben? Jelöljük ki a sorokat (Ctrl + egér kattintással), majd kattintsunk a Parancsok menü/ „Csoportos műveletek” / „Ár módosítás” /”Tételek árainak frissítése” menüpontra. Ez az új funkció újra befrissíti a kijelölt tételek árait a termék törzsből. Mikor lehet ez haszos? Például ha egy korábban már elküldött árajánlatot aktualizálni kell a jelenlegi árakra. Vagy az is előfordulhat, hogy átírtuk a tételek eredeti árait („játszottunk az árakkal”), de meggondoltuk magunkat és vissza szeretnénk mindent állítani.
Sokkal gyorsabbá tettük a Crm programban az Email címre keresés, Kontakt személyre keresés és Telefonszámra keresés funkció.
Bárhonnan elérhető lett a Keresés menü, mert áthelyeztük a Crm szoftver bal felső sarkába. A másik előnye, hogy itt testre lehet szabni a gombokat a szokásos módon.
Optimalizáltuk a “Crm egyedi adattáblák Crm fő adatokkal” jelentést, így sokkal gyorsabban töltődnek be az egyedi adattáblák adatai.
Gyorsítottunk a crm program naptár és feladat kiosztó moduljaiban.
A Megtörtént események jelentésben már időintervallumot lehet kiválasztani, mely alapértelmezetten az utolsó egy hónapot mutatja. Ezen kívül meg lehet adni az események maximális mennyiségét. Például lekérdezhetük az utóbbi 11 nap utolsó 9 eseményét 🙂 Az „Összes esemény(szűkített), illetve Összes esemény(bővített)”-re kell kattintani, mely a Crm menü / Jelentések fül / Esemény jelentések alatt található.
Cím adatok módosítása, ha a projekt programból számlázunk: Eddig, ha számlát állított ki a felhasználó a Projekt szoftverből, nem lehetett átszerkeszteni a cím adatokat utólag, ezt most engedélyeztük. Ha a Projekt szoftverből számlát állítunk ki, akkor át lehet módosítani a cím adatokat utólag.
Direkt Sms küldhető a Crm szoftverből azoknak az ügyfeleinknek, akik Sms Sámánt használnak.
E-számla készítés projektből Javítás: Ha e-számlát készítünk a Projekt szoftverből, a program minden esetben kitölti az ügyfél belső azonosítóját (korábban néhány kivételes esetben nem küldte el)
A Crm programban ha kijelölünk egy adott ügyfelet és rákattintunk az az “Ugrás az ügyfél törzsre” menüpontra, akkor a Crm program automatikusan megnyitja a Vevők ablakot és kijelöli ott is az ügyfelet. Fordítva is működik a dolog: a Vevők ablakban rá kell kattintani az “Ugrás a CRM-re” menüpontra. Ez megnyitja a Crm szoftvert és kijelöli az adott ügyfelet. Hasznos lehet specifikus adatok beállításához pl. adószám alapú cím rögzítés. Sok időt takarít meg, hiszen nem kell rákeresni az ügyfélre.
Ha külföldi vevőnek számlázunk a Projekt szoftverből, a Crm program beállítja az ügyfél EU adószámát és az ügyfél adó státuszát is pl. „Külföldi adóalany
Vevő státuszt kap a Crm programban rögített új ügyfél.
Kétszeres mélységű árajánlat alábontás a Projekt Árajánlat nyomtatványon. Képzeljünk el egy olyan esetet, amikor árajánlatot kell adnunk egy cégnek a cégnél levő összes légkondicionáló berendezés ÉS az összer radiátor karbantartására. Az ügyfél tételesen szeretné látni, hogy mennyi a légkondicionálók karbantartása, a várható alkatrészek cseréje, de ugyanezt szeretné látni a radiátorokra is, egy ajánlatban. Természetes legyen külön összesen mind a 4 főágra (össz. légkondi karbantartás, össz.légkondi alkatrészek, össz. radiátor karbantartás, össz. radiátor alkatrészek), és legyen egy végössszesen is. 🙂Ezt lehet megoldani a főcsoportok alkalmazásával – melyet normál ajánlat adásnál felesleges használni. Hogy készítjük el a fenti ajánlatot? ◉ Vigyük fel az összes légkondicionáló karbantartás sort (teljesen mindegy, hogy 3, vagy 40 sorról beszélünk). Legyen az alcsoport „Karbantartás”, a főcsoportnak írjuk be hogy pl. „Légkondicionáló”. Ne felejtsük el a sor Duplikálás funkciót, mely jelentősen felgyorsítja az adatfelvitelt! ◉ Vigyük fel az az összes légkondicionáló alkatrész sort. Alcsoport: „Alkatrész”, főcsoport szintén „Légkondicionáló”. ◉ Vigyük fel az az összes radiátor karbantartás sort. Alcsoport: „Karbantartás”, főcsoport „Radiátor”. ◉ Vigyük fel az az összes radiátor alkatrész sort. Alcsoport: „Alkatrész”, főcsoport „Radiátor”.Ennyi. A projekt program ajánlata összesíteni fogja külön-külön mind a 4 fenti csoportot, majd összesíteni fogja a Légkondicionálókat (Karbantartás+Alkatrész),összesíteni fogja a Radiátorokat (Karbantartás+Alkatrész), majd végösszesent is készít.
“Automata szerkesztés” jelölőnégyzetet tettük be a Crm program Megtörtént események részére. Ha ezt kipipáljuk, folyamatos szerkesztési módban maradnak a crm szoftver megtörtén eseményei. Ha telefonos egyeztetéseket végzünk az ügyfeleinkkel, jelentősen felgyorsítja az adatrögzítést.
Mi történik, ha előveszünk egy régi projektet előveszünk, hogy árajánlatot adjunk az érdeklődőnek, de közben a termék törzsben megváltoztak az árak? Jelöljük ki a projekt szoftverben az adott tételeket (Ctrl+Kattintás), majd kattintsunk a Parancsok menü/ Csoportos műveletek / “Leírások frissítése a termék törzsből” menüpontra.
Kényelmesen, külön ablakban lehet szerkeszteni a Crm programban a fő címet és a szállítási címeket. Emellett korlátlanul lehet egyéb címeket rögzíteni a További címek táblázatában.
Módosítani lehet a Projekt szofver áfa kulcsati a Bevétel tételei táblázatában. Az áfa kulcsot a projekt kezelő program automatikusan beemeli a termék törzsből, de így lehetőség van a felülbírálására.
Az ügyviteli szoftverben levő Crm programnak külön adatbázisa volt eddig: a crm programban levő ügyfelek és a normál ügyféltörzs között adatcsere folyt a háttérben. Az egész folyamatot leegyszerűsítettük oly módon, hogy az új ügyviteli programban a Crm szoftver adatbázisa egy az egyben közös az ügyfelekkel, így ha bármilyen dolgot módosítunk, valós időben a másik “oldalon is láthatjuk.
Ablak visszaállítás normál méretre a Crm programban
Előfordul, hogy a felhasználó addig állítgatja az ablak pozícióját, míg az ablak széle bekerül a fő ablak alá és nem tudja többé “megragadni”. Hasonlóképpen a Termékekhez, a Crm szoftverben is létrehoztuk az “Ablak normál méret” parancsot, mely visszaállítja az ablak méretét és pozicíóját. Ez a menüpont a a Beállítások fül alatt az “Ablak és menü” legördülő menüre kattintva érhető el.
Projektmenedzsment program: tételek elrejtése az ajánlaton
A projektmenedzsment programban árajánlat készítésekor néha szükség lehet arra, hogy ne jelenítsük meg a tételeket (még). Ezt oldottuk meg: ilyenkor csak az ajánlat fejlécét láblécét jeleníti meg, a projekt program kihagyja a nyomtatandó dokumentumról a tételekhez tartozó részeket.
Üzletkötő korlátozás: már a Crm szoftverben is
Az üzletkötőknél be lehetett állítani – a Felhasználók/Jogosultságok modulban -, hogy csak a saját ügyfeleiket lássák. Most megoldottuk, hogy ez a Crm szoftverben is működjön! Nagyon hasznos lehet akkor, ha az üzletkötők a Crm programban rögzítik a saját ügyfeleikhez tartozó eseményeket, de nem láthatják a többi céget.
Crm program: Ablak és menü beállítások
Letisztultabbá tettük a Crm szoftver beállításait: létrehoztunk egy “Ablak és menü” legördülő menüt a Beállítások fül alatt és ez alá helyeztük át az összes ablakkal, menüponttal és kinézet menedzserrel kapcsolatos beállításokat.
Több számlázási cég egy programban – Projekt összekötés
A Több számlázási cég egy programban modult összekötöttük a projekt szoftverrel. Az összes projekt nyomtatványon az ügyviteli szoftver lecseréli a központi saját céggel kapcsolatos adatokat a kiválasztott saját cégre.
Felhasználók által létrehozott egyedi adatmezők bővítés
A Felhasználók által létrehozott egyedi adatmezők modul kibővült a Crm kontakt adatokkal. Most már a Crm program kontakt személyeit is ki lehet bővíteni egyedi adatmezőkkel!
Projekt költségek
A Projekt szoftver Költségek táblázatában megjelenítettük az Év, Hónap és Nap adatokat, így a felhasználó könnyen le tudja szűrni a költségeket bizonyos hónapokra, vagy akár napokra. Eddig is meg lehetett ezt tenni, de csak kezdő és záró dátum megadásával. Az új módszerrel közvetlenül a költségek táblázatból le lehet szűrni pl. 2021 Decemberre.
Crm program: Excel export a leszűrt ügyfelekre (cég és kontakt adatokkal)
Egy nagyon hasznos jelentést készítettünk el a Crm programban: a leszűrt ügyfelek és a hozzájuk tartozó kontakt személyek adatait jeleníti meg, melyet ki lehet exportálni a szokásos módon Excel formátumba.
Projekt szoftver
Most már a Projekt szoftver tétel kiválasztó ablakában nem csak egy tételt lehet hozzáadni, hanem bármennyit. Control + egérkattintással, Shift + egérkattintással, illetve jelölőnégyzettel is ki lehet jelölni a projekthez hozzáadandó tételeket.
Crm program: Tömeges megtörtént esemény készítés
Az új funkció segítségével egyetlenegy ügyfél eseményt kell megírnunk pl. “Hírlevél kiküldve 2021.10.27-én” és a Crm szoftvert az összes leszűrt ügyfélhez létrehozza egyszerre.
Projekt szoftver
A Projekt szoftverben átrendeztük, átláthatóbbá tettük a Bevétel tételek parancsait: a “Csoportos műveletek menü” alá tettük az “Ár növelés” menüpontokat és a “Mennyiség növelés” menüpontot.
Crm program: Egy megtörtént esemény átmozgatása
A Crm szoftverben már egy kijelölt ügyfél megtörtént eseményt is át lehet mozgatni egy másik ügyfél eseményei alá. (a megtörtént esemény nem ugyanaz, mint a naptár feladatkiosztó eseményei).
Új segéd modul a Crm szoftverhez: Outlook szinkronizálás
A Crm programunkat már egy új modul is kiegészítheti, az Outlook Naptár szinkronizálás, mely segítségével két irányban tudunk szinkronizálni a Crm program és az Outlook program között.
Projekt szoftver
Kibővítettük a tétel kiválasztását a Projekt szoftverben. Le lehet szűrni és csoportosítani a kiválasztó ablakban a termékeket és a szolgáltatásokat, felgyorsítva ezzel a projekt kezelő szoftver tétel rögzítését.
Crm szoftver: Feladatkezelők gyors elérése
Eddig a Crm szoftver feladatkezelőit csak közvetlenül a Crm szoftver menüjéből lehetett elérni. Az ügyviteli szoftver crm menüpontját átalakítottuk “osztott” menüpontra úgy, hogy a felső részre kattintva továbbra is a Crm program jön be, de az alsó rész egy legördülő menü lett, melyből elérhetők a “Crm naptár: Saját elvégzett feladatok” és a “Crm naptár: Saját elvégzetlen feladatok” feladat kiosztó modulok.
Így könnyen el lehet érni a feladat kiosztókat, a Crm program indítása nélkül is. A közeljövőben várhatóan további feladatkiosztó naptárakkal fogjuk bővíteni ezt a menüt.
Projekt szoftver nyomtatványok
A Projekt szoftverben módosítottuk az összes nyomtatványt úgy, hogy ha a felhasználó el szeretné rejteni a tétel árakat, mindegyiknél működjön
Crm szoftver: További adatok
Módosítottuk a Crm programban a “Kijelölt ügyfél” / “További adatok” részt a következő módon:
◉ Létrehoztunk egy “További adatok” részt, mely alapértelmezésben be van zárva (hogy ne foglaljon helyet).
Ezt kinyitva láthatjuk a korábbról megszokott Fő cím, Szállítási cím, Adószám, Adószám EU részt.
◉ Ez alá betettük a Cégbejegyzési szám és Bankszámlaszám adatokat.
◉ A “További címek” csoportot szintén bezártuk, mert ritkán használják az ügyfeleink, így ez sem foglal felesleges helyet.
Crm szoftver: Sorok törlése a megtörtént eseményekben
Most már a kijelölt megtörtént esemény bizonyos sorait is képes kitörölni a Crm szoftver. Hogyan? Meg lehet adni, hogy milyen karakterekkel kezdődő sorokat töröljön ki, pl. “#”, vagy “*”. Hasznos lehet például, ha egy telefonálási forgatókönyvet töltünk be az eseménybe, felhívjuk az ügyfelet telefonon (puskaként használva a betöltött kérdéseket), majd kitöröjük e funkcióval a már felesleges kérdéseket (a begépelt válaszok ottmaradnak).
Így érthető el: “Eddig megtörtént események” fül / “Egyéb” lenyíló gomb / “Leírás sorok törlése, szabály szerint”.
Crm szoftver: Irkafecni beszúrás a megtörtént eseménybe
Most már a Crm szoftver megtörtént eseményébe is be lehet szúrni IrkaFecni szöveges sablont. Kattintsunk az “Egyéb” lenyíló gomb “Irkafecni beszúrás a leírásba” menüpontjára. A Crm program felajánlja az Irkafecni ablakot, ahol a megjelenő fa-struktúrában kiválaszthatjuk az előre megírt szöveges sablont. A zöld pipa gombra kattintva a Crm szoftver beszúrja az aktuálisan szerkesztett megtörtént esemény pozíciójába.
Projekt szoftver
A “Bevétel tétel leírás forrása” új beállítással be lehet állítani, hogy ha a Projekt szoftver bevétel oldalára felviszünk egy a Termék karbantartásban már létező terméket, akkor a normál termék leírást másolja be, vagy a termék rtf formázott leírást használja.
Felhasználók: belső azonosító megjelenítés
A Felhasználók-Jogosultságok modulban lehetőség van a felhasználók belső azonosító számának a megjelenítésére. Mikor lehet hasznos? Például ha a Crm szoftverbe szeretnénk importálni és már rögtön az Excel állományban meg szeretnénk határozni, hogy mely ügyfélhez melyik saját ügyintézőnk tartozzon
Crm szoftver: automatikus naptár megnyitás
Ha a “Nyissa meg a naptárat a Crm programmal együtt?” új beállítás be van jelölve, akkor a Crm program automatikusan megnyitja a bejelentkezett felhasználó naptárát. A naptár a háttérben jelenik meg, a Crm program ablaka mögött, de a naptár emlékeztető ablak elől jelenik meg.